Dersin Adı | Programlamaya Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SE 113 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı, öğrencilere programlamanın temel becerilerini kazandırmaktır. Python programlama dili kullanılacaktır. Konular şu kavramları kapsamaktadır: temel tipler, değişkenler, ifadeler, akış kontrol yapıları, fonksiyonlar, dosya operasyonları, sınıflar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin İçeriği Bu ders öğrencilere Python programlama dilini kullanarak programlamanın temel kavramlarını öğretir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Python ile programlamaya giriş. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 1. |
2 | Temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler; LAB#1. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 2. |
3 | Girdi ifadeleri, algoritma, sözde kod; LAB#2. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Üniteler 3 ve 5. |
4 | Akış kontrolü: Koşullu çalıştırma; LAB#3. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 3. |
5 | Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri, for, while; LAB#4. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 5. |
6 | Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue; LAB#5. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 5. |
7 | Fonksiyonlar; LAB#6, Ara sınav 1. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 4. |
8 | Karakter dizileri. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 6 |
9 | Listeler; LAB#7. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 8. |
10 | Sözlükler; LAB#8. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 9. |
11 | Dosya kullanımı: Girdi/çıktı operasyonları; LAB#9. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 7. |
12 | Sınıflar ve nesneler: Nesneleri kullanma; LAB#10. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 14. |
13 | Ara sınav 2. | |
14 | Sınıflar ve nesneler: Sınıfları tanımlama. | Severance, Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Ünite 14. |
15 | Genel tekrar. | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Python for Everybody: Exploring Data in Python 3, Charles Severance, CreateSpace Independent Publishing Platform, 978-1530051120 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 18 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | |||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | |||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | |||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, | |||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, | |||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | |||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | |||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | |||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest